Není pochyb o tom, že cílem každé firmy je vydělat co nejvíce peněz. Přeci jen, pro to byla založena, bez ohledu na svou velikost či na to, co tvrdí ve svých propagačních materiálech. V ideálním případě by měl tento zisk neustále růst, a to rychlejším tempem, než jaké je tempo růstu inflace.
K tomu je však potřeba, abychom si udrželi stávající zákazníky, a zároveň lákali stále nové. A to není nic jednoduchého. Lidé jsou totiž přirozeně nedůvěřiví a nemají rádi změny. Navíc je zde i fakt, že konkurence má přesně ten samý cíl.
Je tedy jasné, že správně zvolená marketingová strategie je jedním ze základů úspěchu. Obvykle se skládá z několika navzájem se doplňujících metod propagace, zvolených tak, aby jejich společný výsledný efekt byl co nejvyšší. A ačkoliv mezi lidmi je zdaleka nejznámější klasická reklama, zejména pak ta televizní, rozhodně to není jediný možný způsob.
Velmi často jsou také rozdávány nejrůznější reklamní předměty. Obvykle se jedná o věci, které jsou potenciálně užitečné, avšak jejichž výroba mnoho nestojí. Příkladem mohou být tužky, propisky či klíčenky, obvykle s baterkou, abychom si za tmy mohli posvítit na zámek.
Ovšem jako vše, i tuto metodu propagace musíme používat uvážlivě. Jistě, hlavním cílem je, aby měl daný člověk jméno naší firmy co nejvíce na očích, avšak abychom dosáhli kýženého efektu, je nutné, aby danou věc považoval za něco speciálního.
I proto se tyto reklamní předměty dávají obvykle pouze při zvláštních příležitostech. Sem patří například otevření nové prodejny či výročí vstupu dané firmy na trh. Tak má zákazník onu věc spojenu nejen s danou firmou, ale i s událostí, během které ji dostal. Tím je pro něj i cennější, neboť není příliš příležitostí, aby ji získal.
Je však třeba si uvědomit, že i zde jde firmám především o tvorbu zisku. To je jejich hlavním cílem, a jako takové je potřeba je brát.